Шпигун диявола. Рецензія на спродюсований Педро Альмодоваром трилер Ангел

12 січня, 17:24 1319
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Фото надане компанією Arthouse Traffic

Фільм Янгол хороший, цікавий, переповнений кумедними моментами

В український прокат вийшов фільм Ангел. За милою назвою ховається кримінальний трилер про одного з найжорстокіших вбивць в історії Аргентини – Карлоса Робледо Пуча. У в'язниці його замкнули у віці двадцяти одного року – і відразу на все життя. До цього Карлос встиг убити одинадцять чоловік, а обікрасти ще більше.

Режисером фільму став аргентинець Луїс Ортега, спродюсували його брати Альмодовар. Для першого Ангел – вдале нагадування про себе, для других – цікавий матеріал, який непогано вписується в їх фільмографію.

Сюжет

Ми застаємо Карлоса в 1969 році сімнадцятирічним підлітком, херувимської, андрогінної зовнішності. Зовнішність оманлива: Карлос давно промишляє дрібним злодійством. Він проникає в будинки багатих людей і бере, що подобається. Люблячим, але стривоженим потоком дорогих іграшок батькам, Карлос щось бреше щодо подарунків від друзів. Ті через свою безхарактерність вдають, що вірять.

В школу Карлос періодично, але ходить. Там він і зустрічає хлопця на ім'я Рамон. Підкотивши до нього за допомогою газового пальника, Карлос продовжує залицяння краденими подарунками. Далі йде знайомство з батьками Рамона. Ті теж промишляють крадіжками, але на більш структурованому рівні.

Карлос, забувши про батьків, облаштовується в новому будинку. Найбільшою ж помилкою Рамона і його батька стає пістолет, вкладений в руки молодого злодія. Той робить свій перший постріл в стіну. Другий вже в людину.

Сценарій і драматургія

Зрозуміло, що знайшов у цій історії Педро Альмодовар: звичну для себе риму між красою і гріхом. Плюс – купа цитат з фільму "Бунтар без причини" недвозначно натякає на паралелі, які він і Луїс Ортега хотіли провести між Карлосом і героєм Джеймса Діна.

Дійсно, запальничка, біла футболка, шкірянка і мотоцикл: все на місці. Але проблема в тому, що Джим Старк з фільму 1955 року не Карлос Робледо Пуч з Буенос-Айреса початку 70-х. Перший бунтуючи намагався знайти свій шлях, зависнувши між застарілими поглядами на життя батьків і невідомим, але захопливим майбутнім. Другий же просто психопат.

Шлях Карлоса ясний з самого початку. Звичайне життя, життя батьків, його не влаштовує. Про це свідчать ті кілька сцени з ними. Існуючи в своєму власному світі без моралі і кордонів, молодий злодій плавно, немов так і треба, стає молодим вбивцею.

Молодий злодій плавно, немов так і треба, стає молодим вбивцею/Фото надане компанією Arthouse Traffic

Його жертви отримують кулі раптово тому, що стріляє Карлос часто рефлекторно. Межі між дулом пістолета і людиною, того секундного роздуму, для нього не існує.

Карлос – білий аркуш, який ніколи не заповниться складними думками, докорами сумління. А значить тут немає місця для роздумів про країну і людей, про покоління і пошук майбутнього. Перед нами шлях одинака, в причинно-наслідковий конус якого не пощастило потрапити Рамону та іншим.

У Рамоні й інших і криється головна принада фільму Ортеги. Деталі й другорядні персонажі немов красива рамка обрамляють білий аркуш – Карлоса. Люди своєю нормальністю мимоволі надають його образу виразності. Мимоволі тому, що режисер занадто захоплюється замилуванням. Деталі ж стають просто приємними режисерськими знахідками.

Актори і картинка

До нав'язливої зовнішності актора, що грає Карлоса, звикаєш за кілька хвилин. Але по-справжньому цікаві тут інші. І насамперед Рамон, який відразу і друг, і об'єкт бажання Карлоса. Хлопці ніби навіть зустрічалися з двома близнюками на самому початку картини, але ясно, що зустрічаються вони насправді один з одним. Нехай і без інтимної близькості.

Сесилія Рот – одна з найулюбленіших актрис Альмодовара/Фото надане компанією Arthouse Traffic

Бажання Карлоса володіти Рамоном згубило останнього. Батьків вбивці врятувала, здається, кулінарна майстерність матері, яку грає Сесилія Рот. Одна з найулюбленіших актрис Альмодовара тут немов талісман, гарантія якості.

Аргентинські кавери Black Sabbath і The House of a Rising Sun і все, що відбувається під них, сцена з коштовностями і рушником, батько Рамона під кайфом, що в параної ховає крадені картини і так далі: фільм Ангел дійсно якісний, цікавий, переповнений кумедними моментами.

Ангел, вердикт НВ

7/10

По суті до нього важко висунути якісь серйозні претензії. Того, кого нам хотіли показати у всій красі, нам і показали у всій красі. Єдине, що може не давати спокою під час перегляду фільму – бажання влаштувати прочуханку його головному герою, за чиєю красою ніхто так і не зміг розгледіти, і здається режисер теж, посмішку диявола.

Янгол

The Angel

Кримінальний трилер

2018 рік

Аргентина, Іспанія

Режисер – Луїс Ортега

У головних ролях: Лоренцо Ферро, Чіно Дарін, Даніель Фанего, Мерседес Моран, Сесілія Рот, Пітер Ланзані та інші.

Головне

Геополітика

Вчора, 12:52

article_img
Росія відкинула ультиматум США щодо ракетного договору та наполягає на його збереженні
Країни

Вчора, 16:20

article_img
Шини горять. В Іспанії близько 30 тисяч таксистів вийшли на страйк проти Uber
Економіка

Вчора, 13:50

article_img
Нав'язане рекламою. Україна відмовилася від більшості радянських ГОСТів