Ви прийняті. П'ять способів отримати бажану роботу

18 лютого, 00:55 3890
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Ви прийняті. П'ять способів отримати бажану роботу - фото

Wavebreakmedia / Depositphotos

Спробуйте поглянути на співбесіду очима свого майбутнього роботодавця

Люди, що шукають роботу нечасто дивляться на співбесіду очима своїх майбутніх роботодавців – вони занадто зосереджені на власних діях. А у роботодавців є невисловлені питання, які було б недоречно ставити на співбесіді. Проте, ці питання потребують відповідей. Ось деякі з них: «Чи сподобається мені ця людина?», «Чи буде вона ладнати з іншими співробітниками?», «Чи не властива їй підривна поведінка?», «Чи згодна вона з принципами організації?» І, нарешті, «Чи правильне рішення я приймаю, наймаючи цю людину?». Відповіді на ці незадані питання підвищать ймовірність того, що вас буде прийнято на роботу. Відповідаючи на кожне з них, прагніть вловити невербальні і словесні «сигнали схвалення», що вказують на те, що ви і ваш майбутній роботодавець подобаєтеся один одному – це можуть бути рухи бровами, посмішки, нахили голови і кивки.

1. Шукайте точки дотику

Заходячи в офіс вашого майбутнього роботодавця, проскануйте приміщення – чи є в ньому фотографії, сувеніри, спортивна атрибутика, предмети, що вказують на те чи інше хобі, або що завгодно, що ви могли б використовувати для пошуку точок дотику. Точки дотику – найшвидший шлях до встановлення контакту. Є три способи їх знайти: одночасний, різночасний і опосередкований.

Одночасний означає, що ви і ваш майбутній роботодавець поділяєте однакові інтереси в один і той же момент часу. Якщо ваш наймач розмістив на видному місці емблему спортивної команди, а ви вболіваєте за ту ж команду, у вас є одночасні точки дотику.

Різночасові точки дотику встановлюються, коли ви і ваш майбутній роботодавець поділяєте одні і ті ж інтереси в різні періоди часу. Якщо у вашого наймача на стіні висить дитячий малюнок, на зразок тих, що зазвичай прикрашають холодильник, а у вас є дорослі діти або ви плануєте завести дітей, у вас є точки дотику крізь час, або в минулому, або в майбутньому.

Опосередковані точки дотику встановлюються, коли ви і ваш майбутній роботодавець поділяєте спільні інтереси через третіх осіб. Якщо ваш наймач прикрасив свій кабінет емблемою Chicago White Sox, а ви не фанат Sox – не все втрачено. Якщо ваш родич або друг вболіває за Sox, зробіть зауваження на кшталт: «О, мій брат – справжній фанат Sox». Так ви з вашим майбутнім роботодавцем встановите точку дотику за допомогою вашого брата. Якщо ви не знаєте нікого, хто був би вболівальником Sox, згадайте про свого знайомого, який в принципі любить бейсбол. Завоювання симпатії свого майбутнього роботодавця – перший крок в процесі отримання роботи. Але ваше визнання має бути щирим, не намагайтеся підробити загальні інтереси. Роботодавці не хочуть наймати шахраїв. Роботодавці шукають порядних людей.

2. Примусьте свого майбутнього боса пишатися собою

Золоте правило дружби говорить: якщо хочете подобатися людям, змушуйте їх пишатися самими собою. Лестіть своєму майбутньому роботодавцеві, але не напряму. Прямі лестощі часто звучать зверхньо на співбесіді. Кращий спосіб полестити людям – дати їм можливість похвалити самих себе. Мало хто упустить таку можливість. Зробіть доречне зауваження, наприклад: «Я помітив, що всі в офісі виглядають щасливими. Це ознака доброго врядування».

Шукайте дружні сигнали, щоб переконатися, що ваші слова знайшли відгук

Оскільки тими людьми, яких ви бачили, управляє ваш майбутній роботодавець, стежте за легкою усмішкою, з якою ваш наймач мовчки похвалить себе за те, що він хороший керівник. Дозволити вашому наймачеві похвалити самого себе – набагато кращий спосіб сподобатися йому або їй, ніж прямі лестощі. А швидке встановлення хороших відносин збільшить ваші шанси отримати роботу – тому що роботодавці, як правило, наймають людей, які їм подобаються і з якими вони можуть порозумітися.

3. Сформулюйте свої короткострокові і довгострокові цілі

Мало хто з претендентів заглядає далі співбесіди. Однак роботодавці хочуть знати не тільки те, як новачки впишуться в організацію, а й як вони будуть рости разом з нею. Кандидати, які думають про перспективи, дають зрозуміти, що мають намір пропрацювати в компанії довгий час. Останнє, чого хотіли б роботодавці – повторювати процес найму і навчання кожні пару років. І претенденти можуть розвіяти ці побоювання, сформулювавши свої короткострокові і довгострокові цілі.

Нехай ці цілі будуть реалістичними. Наприклад: «Мої короткострокові цілі – зорієнтуватися в тому, як функціонує організація, почати з самого низу, освоювати ази і, якщо передбачається переїзд, шукати відповідне житло». Довгострокові цілі повинні спиратися на здоровий глузд. Наприклад: «Моя довгострокова мета – виконувати все більш важливі завдання в міру того, як я буду росту разом з компанією».

Так ви продемонструєте, що обдумано підходите до роботи, на яку претендуєте, готові почати з нуля і плануєте брати на себе більше обов'язків по мірі отримання нових навичок. Той же підхід ефективний і у випадку з досвідченими шукачами роботи. У кожної компанії свої очікування. Навіть найдосвідченіші претенденти повинні не тільки вивчити, як функціонує нова організація, але і розробити стратегії інтеграції в існуючу організаційну культуру, перш ніж зможуть взяти на себе більш широкі обов'язки.

4. Подивіться на співбесіду з точки зору вашого майбутнього роботодавця

Роботодавці наймають тих, хто не тільки кваліфікований, але і, на думку роботодавців, не створить проблем у майбутньому. Роботодавці наймають тих, хто, на їхню думку, знайде спільну мову з іншими членами команди. Роботодавці часто запитують себе: «Якщо я найму цю людину, чи буде це правильним рішенням?». Ви повинні допомогти вашим наймачам уявити, що буде, якщо вони візьмуть вас на роботу.

Перемежовувати свої відповіді репліками, які починаються зі слів: «Працюючи тут, я буду ...», – щоб створити уявну картину того, як ви виконуєте свої обов'язки в якості діючого співробітника. Ці образи допоможуть вашому майбутньому роботодавцю візуалізувати вас як працівника і переконають, що він або вона «прийняли» правильне рішення про ваш найм, – ще до того, як вас дійсно буде прийнято на роботу. Промовляючи свої репліки, шукайте дружні сигнали, щоб переконатися, що ваші слова знайшли відгук.

5. Візьміть на себе зобов'язання

Роботодавці хочуть бути впевнені, що прийняли правильне рішення, найнявши когось. Ця реакція схожа на «каяття покупця». Зробивши велику покупку, покупці починають сумніватися, чи правильно вони поступили. «Каяття покупця» може заподіяти невимовне занепокоєння.

Ви повинні запевнити свого майбутнього роботодавця в тому, що він або вона приймає правильне рішення, наймаючи вас – для цього в кінці вашої співбесіди візьміть на себе одне або кілька зобов'язань. Наприклад: «Я обіцяю багато працювати і приходити вчасно кожного дня», «Я обіцяю працювати на повну силу» або «Я обіцяю, що не зроблю нічого, що могло б скомпрометувати цю організацію». Беріть на себе зобов'язання і дотримуйтеся їх. Що ще зможе сказати наймач, крім: «Ви прийняті!».

Більше порад Джек Шафер дає в своїй книзі   "Вмикаємо чарівність за методикою спецслужб", перекладеної на 18 мов.

Переклад   НВ

Публікується з дозволу автора.   Републікація повної версії тексту заборонена

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Спецвипуск НВ Style

В гостях у Роберта Гулієва

Знаменитий український винороб влаштовує екскурсію у своєму будинку на березі моря в Одесі, показує сад, створений парковим архітектором Берлусконі, розкриває тонкощі власного бізнесу і пригощає чудовим шардоне 2016 року з особистого винного льоху

Читати журнал українською