Морепродукти і національна кухня. Головні тренди українського ресторанного ринку

23 лютого, 19:14 1684
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Морепродукти і національна кухня. Головні тренди українського ресторанного ринку - фото

Рыба в огне Киев via Facebook

На вершину української ресторанної моди злетіли морепродукти

Журнал НВ дізнався про найпопулярнішу їжу та сервіси на українському ресторанному ринку.

На піку популярності в Україні азіатська їжа. І якщо раніше кухня зі Сходу у країні була представлена в основному японськими суші та ролами, то зараз вітчизняні гастробізнесмени пропонують своїм клієнтам страви з інших країн цієї частини світу.

Так, минулого року ресторатори Тарас та Оксана Середюк гучно презентували свій заклад NĂM із в'єтнамської кухнею. Тоді ж у Києві відкрилися індонезійська Indonesian Social Kitchen, кілька раменних, а також другий паназіатський ресторан MEI WEI.

Але в українців прокинувся інтерес і до локальної національної кухні.

"До революції 2013-2014 років співвітчизникам це взагалі не потрібно було: в українські ресторани не ходили", - говорить Дмитро Борисов, засновник мережі ресторанів власного імені. Тепер же українці, подібно до європейців, починають все більше цінувати своє.

Крім того, на вершину української ресторанної моди злетіли морепродукти. "Ми стали більш активно їх їсти", - запевняє Ольга Насонова, засновник компанії Ресторанний консалтинг.

І мова йде не лише про імпортні устриці, які із сегменту преміум вже перейшли в розряд масової їжі, але і про чорноморський улов. "Люди зрозуміли, що у країні є море і в ньому можна зловити, а потім і з'їсти морський локальний продукт", - пояснює експерт.

Відповідно зростає і кількість рибних ресторанів, які пропонують, крім іншого, і цей самий локальний продукт. У столиці їх чимало - тут і Аляска, і Риба в вогні, і Чорноморка, яка перетворилася на цілу мережу, а також Naprosecco і Риба-пила і багато інших.

Полюбили українці і моноресторани, тобто такі, де пропонують одну або дві-три страви. "Це демократичний формат, який дозволяє ставити невисокі ціни і чітко визначити аудиторію", - розповідає Всеволод Поліщук, львівський ресторанний маркетолог, один із засновників Клубу галицької кухні.

Як приклад він наводить заклади Млинці, вино, кіно із 12 видами млинців, які з'явилися в його місті, або Risotteria, де в основі меню - різотто, але відразу вісім його видів. 

Ще один тренд на ринку - доставка ресторанної їжі: сегмент розвивається дуже швидко. "Це пов'язано як зі зростанням популярності самої послуги, так і зі збільшенням рівня проникнення інтернету", - пояснює Євген Казанцев, керівник сервісу Eda.ua.

За підрахунками його компанії, із 25 млн українців, які вже користуються всесвітньою павутиною, приблизно кожен п'ятий замовляє собі готову їжу. Найчастіше - піцу, суші, бургери, локшину. Але в останні роки серед замовлень з'явилася й екзотика - наприклад, страви в'єтнамської або індійської кухні.

Казанцев каже, що за 2018-й виручка Eda.ua зросла більше ніж на 50%, - в основному за рахунок збільшення кількості клієнтів. У цьому році він взагалі чекає потроєння показників.

Розвивати доставку їжі зі своїх закладів вирішив і Борисов, який готовий вкласти у проект 2-2,5 млн євро. "Це буде наша власна доставка. Ринок готовий", - впевнений столичний ресторатор.

Читайте повний текст матеріалу у свіжому номері журналу НВ - №6 від 21 лютого 2019 року

Спецвипуск НВ Style

В гостях у Роберта Гулієва

Знаменитий український винороб влаштовує екскурсію у своєму будинку на березі моря в Одесі, показує сад, створений парковим архітектором Берлусконі, розкриває тонкощі власного бізнесу і пригощає чудовим шардоне 2016 року з особистого винного льоху

Читати журнал українською