Скриня гастрономічних скарбів. Український ресторанний бізнес йде в ріст

23 лютого, 17:04 1433
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Скриня гастрономічних скарбів. Український ресторанний бізнес йде в ріст - фото

Олександр Медведєв / НВ

Дмитро Запорожець впевнений, що ресторани стали частиною повсякденної міської інфраструктури

Україна стає поки що не розкритою до кінця скринею гастрономічних скарбів Європи: у країні росте кількість нових ресторанів з якісною і недорогою за європейськими мірками їжею, пише журнал НВ.

Рекордне зростання

"Лише в Києві за останній рік з'явилося 215 нових закладів. Це рекорд", - захоплено говорить про темпи зростання вітчизняної ресторанної індустрії Ольга Насонова, засновник компанії Ресторанний консалтинг.

Два місяці тому в центрі Києва почала працювати Італійська редакція, відкрита харків'янами Дмитром Запорожцем і Володимиром Ташаєвим. Їхня компанія First line Group відома у столиці своїми закладами Любимый дядя і ЖЗЛ.

А холдинг !Fest, найбільша рестокомпанія країни родом зі Львова, продовжив експансію на столичному ринку своїх наливка-барів П'яна вишня (зараз їх уже три). І ось-ось запустить на Андріївському узвозі м'ясний заклад Реберня. Та й у Львові холдинг Андрія Худо відкрив новий майданчик, назвавши його у своєму стилі - Дуже висока кухня.

Сумарний обіг громадського харчування у країні, за оцінками експерта, становить $681,41 млн

Та й у країні в цілому зростає сфера громадського харчування - від ресторанів до зовсім маленьких кафешок. "Ринок громадського харчування у 2018-му збільшився на 21,3%", - уточнює Олександр Соколов, гендиректор компанії Pro-Consulting. Хоча всього лише три роки тому динаміка була негативною. Тепер же сумарний обіг громадського харчування у країні, за оцінками експерта, становить $681,41 млн.

Ресторани і вся сфера громадського харчування продовжать йти в ріст. На цей рахунок Дмитро Запорожець сповнений оптимізму. "Ринок лише формується, і, як на мене, він безмежний - як в Україні, так і в Києві. Прогнози відмінні", - говорить він.

А Дмитро Борисов, засновник мережі ресторанів власного імені прогнозує ще щонайменше 10 років впевненого зростання, тому що Україна, мовляв, навіть статистично не дотягує до Європи і Америки за кількістю точок громадського харчування на душу населення. "Ми лише на початку шляху", - задоволено посміхається бізнесмен.

Якісна їжі за розумними цінами

Зростає не тільки кількість нових ресторанів - підвищується і їхня загальна якість. Це цілком очевидно для американця Ніка Піацци, гендиректора інвесткомпанії SP Advisors, який вже 20 років живе і працює в Україні.

На його думку, економічний колапс після революції, знизив ціну орендних площ до розумної. А це спричинило відкриття сотень нових ресторанів, які приділяють більше уваги самій їжі, ніж інтер'єру. "Усе це призвело до буму якості їжі в цій індустрії", - впевнений Піацца.

"Я спробував у Києві солянку - вона прекрасна! - зізнався НВ Таїзо Сан, великий японський венчурний інвестор, який побував нещодавно в українській столиці. - Повірте, я бував у найкращих ресторанах Пекіна, де розуміються на супах".

В українській столиці прекрасна не лише солянка. За словами Піацци, устриці, лобстери, бургери і хороші стейки десять років тому в київських закладах були або взагалі неможливими, або мали низьку якість і завищену ціну. "На щастя, ці часи залишилися в минулому, - уточнює голова SP Advisors. - Нині така їжа доступна за розумними цінами, а за західними мірками - і взагалі за низькими".

Михайло Бейлін каже, що причиною підвищення якості їжі в українських ресторанах стала конкуренція
Михайло Бейлін каже, що причиною підвищення якості їжі в українських ресторанах стала конкуренція / Фото: Наталія Кравчук / НВ

Зростання якості, на думку Михайла Бейліна, співвласника мережі ресторанів La Famiglia, це помітний тренд на вітчизняному гастроринку. "Ми всі конкуруємо за споживача, у якого високі вимоги, але не так багато грошей, - пояснює він. - Конкуренція змушує гравців робити якісний продукт".

Позитивний внесок клієнтів у справу розвитку ринку відзначають багато рестораторів - відвідувачі, мовляв, активно голосують гаманцем. "На вечері ще й у черзі треба постояти, щоб сісти в хороше місце в Києві", - говорить з цього приводу Запорожець.

Українці хочуть смачної їжі, тому що вже встигли полюбити приймати їжу за межами дому. "Ресторани перестають бути подієвої історією, - впевнений Запорожець. - Вони вже стали частиною міської повсякденної інфраструктури". Цей фактор посилився завдяки стабілізації економіки і зростанню зарплат.

Читайте повний текст матеріалу у свіжому номері журналу НВ - №6 від 21 лютого 2019 року

Спецвипуск НВ Style

В гостях у Роберта Гулієва

Знаменитий український винороб влаштовує екскурсію у своєму будинку на березі моря в Одесі, показує сад, створений парковим архітектором Берлусконі, розкриває тонкощі власного бізнесу і пригощає чудовим шардоне 2016 року з особистого винного льоху

Читати журнал українською