Радикальна іронія. У Києві відкрилася виставка художника Владислава Шерешевського

10 жовтня 2017, 18:05 454
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Владислав Шерешевський

У столичному арт-просторі Белый свет відкрилася персональна виставка Владислава Шерешевського Весь в білому, яка триватиме до 22 жовтня

Один з найуспішніших українських художників Владислав Шерешевський представив серію робіт, створених на виїзних пленерах за літо 2017. Виключна майстерність, іронія і "соковитість" зображення, ось за що глядачі цінують творчість видатного автора.

Літній щоденник

Новий залп робіт після насиченого літа - традиційний досвід для Шерешевського. Практично щороку майстер влаштовує персональні осінні виставки з такою кількістю картин, яку багато хто не встигає створювати за рік. Назва проекту Весь в білому безпосередньо пов'язана і з місцем експонування (галерея Білий світло), і з творчим експериментом.

"Мені вперше захотілося показати закулісся, а після - постати перед глядачем, як артист, у світлі софітів", - говорить художник, показуючи на свій саркастичний автопортрет Художник від Бога.

Відсутність, на перший погляд, єдиної сюжетної лінії легко пояснюється обраним форматом літнього щоденника. "Наша повсякденність не позбавлена краси і філософії. Я просто постарався відобразити все, що мене оточувало за ці чотири місяці. Роботи йшли легко, і жодна з них не піддалася переписуванню. Кожен пленер, який я відвідав, мав особливий колорит. Довелось поспілкуватися з маститими пейзажистами і подискутувати з молодими концептуалістами. У суперечці з ними народилося безліч полотен", - говорить Владислав.


Владислав Шерешевський. Художник від Бога Владислав Шерешевський. Художник від Бога


Техніка

Великі мазки, фактурність і копіткість в опрацюванні деталі - ось головні особливості живопису Шерешевського. Експозиція розділена не тільки двома залами, а й за палітрою. У першому переважають кислотні кольори, у другому - спокійні, землянисті. Портрети виконані в естетиці примітивізму, натюрморти - більш реалістичні, але з видозміненою перспективою, що, за словами автора, є своєрідним художнім акцентом.

"Із засобів художньої виразності найважливішою для мене, як і раніше залишається композиція. Як говорив Ніко Піросмані, потрібен удар по очах. Якщо він є, картина заворожує. Наприклад, моя робота Чорний чай, відноситься до цього опису", - коментує художник. На питання, чи не вважає він, що живопис поступається інсталяції та фотографії, відповідає оптимістично: "Це вам здається, що живопис відходить, а мені, як людині, яка щодня ним займається, бачиться інше. Полотна ще довго будуть викликати інтерес. Зокрема тому, що якісних робіт, зроблених за всіма канонами, стає все менше. Молоді прагнуть приховати погану техніку і здивувати глибоким висловом, але для цього є книги".


Владислав Шерешевський. ранковий загар Владислав Шерешевський. Ранковий загар


Споживай і володарюй

Проблематика проекту Весь в білому в першу чергу соціальна. Це і залежність дорослих дітей від батьків в картині Мадонна, і гіпертрофований патріотизм в полотні Слава Україні, і фемінізм як спроба виправдати важкість жіночої долі (В синьому кутку). Особливе місце в експозиції займають численні натюрморти, що зображують гастрономічні "шедеври". Тут автор піднімає одвічну тему прагнення до примітивної насолоди, і одночасно іронізує над "суспільством споживання".

Художник представляє якийсь квест, гру, на яку глядач за замовчуванням дає згоду, вирушаючи на виставку. Багато відображених на полотнах предметів принципово не мають статусу естетично привабливого об'єкта, але отримують його через авторську зухвалість бути показаними. Крім натюрмортів і портретів-відсилань до інших творів мистецтв (фільмів, картин, культурних ікон), є і традиційні еротично-гротескні сюжети, яскраві та життєстверджуючі.


Владислав Шерешевський. два кольори Владислав Шерешевський. Два кольори


Під личиною смішного

Постмодерністський вислів знаходить у Шерешевського особливе звучання завдяки примітивістській естетиці. Художник навмисно несерйозний, і в цьому його принадність. Він зображує абсурдну повсякденність, яка, незважаючи на свій трагізм, викликає щирий сміх. "Я переробляю класичні твори, пропонуючи свою, поліпшену версію. У проекті вперше відсутня звична для мене соціально-політична проблематика. Тут тільки те, що мене оточує й підштовхує до рефлексій. Мій живопис - це музика, з іронією, звичайно, але вельми мелодійна".

Іронія відволікає від оціночного сприйняття, категорій "прекрасного-огидного", "правди-вимислу", і змушує відчувати себе причетним до його ілюзій. Але вона у Шерешевського радикальна і скептична до колективних уявлень. Варто уважно вдивитися в сюжети, як за смішками раптом в них проступає екзистенціальний трагізм. Зрозуміло, не для всіх. Якщо тільки ви готові поглянути в саму безодню.


Владислав Шерешевський. Де мої сімнадцять років Владислав Шерешевський. Де мої сімнадцять років


Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook

Головне

Геополітика

Сьогодні, 16:39

article_img
Канада фінансово допоможе Україні у проведенні чесних президентських виборів – Фріланд
Політика

Вчора, 21:01

article_img
НАБУ, САП, Луценко. Хто задіяний у скандалі із незаконним збагаченням Тимошенко
Геополітика

Сьогодні, 18:55

article_img
Данія ініціює в ЄС переговори про додаткові санкції проти РФ

Вибір редакції

Наукпоп

Сьогодні, 16:00

article_img
Дзвоніть Спілбергу. Вбивця найбільшої акули на Землі може бути ще живий
Політика

Вчора, 21:01

article_img
НАБУ, САП, Луценко. Хто задіяний у скандалі із незаконним збагаченням Тимошенко
Політика

Сьогодні, 08:35

article_img
Просвітили наскрізь. Сильні і слабкі сторони шести ключових кандидатів у президенти